Araştırma, mangalın patronunun kadınlar olduğunu gösterdi
Banvit ve Ipsos Türkiye’nin araştırmasına göre, mangalda en çok tavuk kanat (%37) ve tavuk pirzola (%21) tercih ediliyor. Sucuk ise tavuk şarküteri grubunda en çok tercih edilen ürün olarak öne çıkıyor.
Ipsos ve Banvit’in araştırmasına göre mangal yaparken hangi ürünlerin ve sebzelerin kullanılacağı kararı genellikle kadınlar tarafından alınırken, pişirme işi erkeklere düşüyor. Mangal en çok yaz ve ilkbahar aylarında yapılsa da, bazı mangal severler sonbahar ve kış aylarında da mangal keyfinden vazgeçmiyor. Tavuk eti, uygun fiyatlı, lezzetli, kolay pişen ve kalabalık ailelere uygun olması nedeniyle tercih ediliyor. Yanında biber, domates ve soğan/sarımsak gibi sebzeler de sıkça tüketiliyor.
IPSOS Türkiye / Tüketicilerin Mangal / Barbekü Yapma Alışkanlıkları 2024 Araştırması
IPSOS Türkiye / Beyaz Et Kategorisi 2023 Marka Sağlığı Araştırması’na göre Banvit tavuk ürünleri kategorisinde %51’lik oranla en çok tercih edilen markadır.
Araştırma Hakkında: Ipsos Türkiye tarafından gerçekleştirilen “Tüketicilerin Mangal / Barbekü Yapma Alışkanlıkları” araştırması, CAWI (bilgisayar destekli online görüşmeler) metodolojisi kullanılarak, Cinsiyet, yaş, NUTS1 12 bölge ve SES grubu detayında Türkiye temsili örneklemi olarak seçilen 500 kişi ile 17 – 21 Nisan 2024 tarihlerinde, 20-54 yaş arasındaki, ABC1 C2 D SES gruplarından kadın ve erkek tüketicilerle gerçekleştirildi. Araştırmada son 1 yıl içinde mangal/ barbekü okazyonunda tavuk tüketen tüketicilerin mangal/barbekü okazyonu özelindeki genel alışkanlıklarını ve davranışlarını öğrenmek, tavuk ya da kırmızı et tüketimlerini ve motivasyonlarını anlamak amaçlandı.
Ipsos Türkiye tarafından gerçekleştirilen Beyaz Et Kategorisi 2023 Marka Sağlığı Araştırması, CAWI (bilgisayar destekli online görüşmeler) metodolojisi kullanılarak, tüm SES grupları arasında Türkiye temsili örneklemi olarak seçilen, 20-55 yaş aralığındaki market satın alma kararını veren 492 kadın tüketici ile Temmuz – Ağustos 2023 döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Banvit’in, faaliyet gösterdiği “Beyaz Et Kategorisi” içindeki yeri ve temel performans göstergelerinin tüketici nezdinde ölçülmesi amaçlandı.