Beypiliç Modern Tesislerini Basına Tanıttı
Beypiliç Modern Tesislerinin Basına Tanıttı
SERDAR KONURALP
Beyaz Et Sektörünün Örnek Markası Beypiliç, Taksim International Abant Palace Oteli’nde Gerçekleştirdiği Basın Gezisi ile Bilgilendirme Toplantısında tesislerini basın mensuplarına tanıttı ve Sektör Gerçekleri ve Kurumsal Hedefleri ile ilgili herkesin merak ettiği konuları sağlıklı bir şekilde aydınlattı.
Kurulusundan bu yana daha sağlıklı üretim için üretiminin her aşamasını “kontrol altında” tutan ve getirdiği yeniliklerle sektörüne öncülük eden Beypiliç, yeni hedeflere geleceğe doğru emin adımlarla ilerliyor. Kendi çiftliklerinde, uzman veterinerlerin sürekli takibi altında üretilen Beypiliç ürünleri, çok sıkı sağlık kontrollerinden geçtikten sonra tüketiciye sunuluyor. Beypilic, ürettiği tüm ürünlerle her zaman gurur duyuyor ve gelişerek ilerlerken tüm tüketicilerin sevgisini kazanmanın mutluluğunu yasıyor.
KALİTESİ İLE DÜNYA MARKALARININ TERCİHİ OLUYOR
Kendi kullanmayacağı ve tüketmeyeceği hiçbir ürünü üretmeyen çalışanlara sahip olan Beypiliç, aldığı “TSE Helal Gıda”, IFS (Uluslararası Gıda Standardı), BRC (İngiliz Perakendecilik Konsorsiyumu) sertifikaları ve daha pek çok sağlık kalite belgesi ile de çalışanlarına destek oluyor. Beypiliç’in, dev tesisleri, sağlıklı ve hijyenik üretim koşulları, ve kalitesi ile de dünya markalarının tercihi oluyor. BURGER KING, POPEYES, ARBYS, LITTLE CEASARS ve SBARRO markalarının kendilerine özgü piliç ürünleri de Beypiliç tarafından özenle üretiliyor. BURGER KING tarafından bağımsız bir kuruluşa yaptırılan araştırma sonucunda Beypilic’in Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesindeki tedarikçiler arasında en yüksek kalite standartlarında üretim yaptığı ortaya çıkmış durumda.
TESİSLERİN YENİLERİ GELİYOR
Beypiliç Genel Müdürü Dr. Sait Koca, gerçekleştirilen basın toplantısında yeni yatırımlar konusunda bilgi verdi. 2016’da günlük 1,5 milyon adet sofralık yumurta üretimi kapasitesine sahip tesislerinin devreye gireceğini belirten Koca; “Değeri 25 milyon Euro dolayında olacak bu yatırımı uzun zamandan beri geciktirmemizin sebebi, çevre konusundaki hassasiyetimiz. Üretim sırasında ortaya çıkacak gübrenin enerjiye dönüştürülmesi ve çevreye olumsuz hiçbir etkisi olmaması konusunda tüm önlemleri eksiksiz şekilde gerçekleştirdik. Türkiye’de piliç eti üretiminin artmasıyla ithal et getirilmesi riskinin azaldığını vurgulayarak, “Kırmızı et ithalatı bugünkü rakamların çok üzerinde olacak, fiyat rekabeti sağlanamayacağı için belki de kırmızı ette üretim bitecek ve tamamen dışa bağlı konuma geçilecekti. Beyaz et üzerinde oynanan oyunlarda da bu gerçeği göz ardı etmemek gerekmektedir ” dedi.
2017’de hedeflerinin saatte 27.000 adet piliç kesim kapasitesine sahip yepyeni kesimhaneyi hayata geçirmek olduğunu söyleyen Dr. Sait Koca, “Üretim kapasitemizi yaklaşık %110 arttıracak bu projemizle ilgili teknik çalışmalarımızı tamamladık. Bu projenin maliyeti yaklaşık 65 milyon Euro. Şu an 2788 kişi istihdam ediyoruz. Yeni yatırımlarımızla birlikte 2020 yılında 7000 kişinin istihdam etmeyi hedefliyoruz.
EN ÇOK KULLANILAN HAMMADDE MISIR
Koca, “Mısır ihtiyacımızı yurt içinden karşılıyoruz. Bu bağlamda mısır üreticisini ciddi olarak finanse ediyoruz. Bununla ilgili olarak yakınmıyoruz, tam tersi olarak verdiğimiz bu destekten ötürü mutluluk duyuyoruz. Mısırdan sonra kullandığımız diğer önemli ham madde grubu yağlı tohumlar ve küspeleri. Burada da ağırlık soya fasulyesi ve küspesinde. Bu ham maddelerde ise tamamen dışa bağımlıyız. Dünya pazarlarında var olan ürünü, dünya fiyatları ile almak zorunda kalıyoruz. İthalatta yaşanabilecek sıkıntı riskini dikkate alarak bu ürünler için de ciddi stoklar oluşturmak zorunda kalıyoruz.” şeklinde konuştu.
“İYİ TARIM UYGULAMALARI SERTİFİKASINA SAHİP TEK FİRMAYIZ”
Zaman zaman sektör hakkında medyada ortaya çıkan olumsuz söylemlerin gerçeklerle alakasi olmadığını ye tüketicilerin kulaktan dolma yalan yanlış bilgiler yüzünden boy yere piliç etinden sorduğunu belirten Dr. Sait Koca “Yetiştirme çiftliklerimizin tamamında “iyi Tarım Uygulamaları” sertifikasına sahip tek firmayız. Hem yetiştirme çiftliklerimiz hem de kesimhanemiz 365 gün 24 saat herkese açık. Dileyen herkes gelip tesislerimizi gezerek yüksek üretim kalitemizi yerinde görebilir. Sektörümüz gıda alanında en sağlıklı üretim standartlarını taşıyor.” dedi.
“RİSK ALMA, ÖNLEM AL”
1981 yılında Ankara’nın Beypazari ilçesinde karma yem üretimi yapmaya başlayan Beyyem, 1986 yılında Beypi A.Ş kurulmuş ve Bolu-Göynük’te açılan kesimhane ile piliç eti üretimi yapmaya başlamıştır. Yeni kesimhanesini Bolu’da kuran Beypiliç, 1995 yılında şirket merkezini Bolu’ya taşımış; kuluçkahane, karma yem fabrikası ve kesimhane ile çok sayıda damızlık ve üretim kümesleri yatırımları gerçekleştirmiştir 2004 yılında ise Beyyem A.Ş. tüm varlıkları ile Beypi A.Ş. ye katılmıştır. Böylece Beypi A.Ş. çok güçlü bir yapıya kavuşturulmuştur. Türkiye’deki en başarılı 100 şirket arasında yer alan, sürekli büyüyen ve şu anda da Türkiye’de sektöründeki öncü firma olma başarısını gösteren Beypiliç, teknolojiyi yakından takip edip yatırımlarını yaparken “insan sağlığı ve hayvan refahı” kavramlarını her zaman en ön planda tutuyor. Teknolojik olanaklarını her zaman doğaya ve tüketiciye saygılı davranarak kullanan Beypiliç, iş sağlığı ye güvenliği kapsamındaki tüm çalışmalarında da “önce sağlık ve güvenlik” ve “risk alma, önlem al” sloganlarını Misyon ediniyor.
BEYPİLİÇ’İN SEKTÖRDE ÖNLENEMEYEN YÜKSELİŞİ
Aşağıdaki link ‘i tıklayarak izleyebilrsiniz
https://www.ciftlikdergisi.com.tr/tavukculuk-tarihi-10.html