Kanatlı Ürün Tüketiminde Hedef 40 Kiloya Çıkmak
Ege İhracatçı Birlikleri’nden yapılan yazılı açıklamaya göre, Türk kanatlı sektörü, dünya sofralarını
süsleyen sağlıklı protein kaynağı Türk pilicinin iç piyasada daha fazla yer bulması için tanıtım atağına
geçmeye hazırlanıyor. Kanatlı sektörü, Türkiye’de kişi başı 19 kilogram olan piliç eti tüketimini 40
kilograma çıkarmayı hedefliyor.
Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan,
Türk piliç etinin kalite ve lezzetinin yurt dışında oldukça beğenildiğini, şu anda 50 ülkeye ihracat
yapıldığını belirtti.
Türkiye’de piliç eti tüketiminin diğer ülkelerle kıyaslandığında oldukça düşük kaldığını, ülkede 19
kilogram olan tüketimin ABD’de 43, Brezilya’da 42, Çin’de ise 37 kilogram civarında olduğuna işaret
eden Kızıltan, açıklamada şu görüşlere yer verdi:“Birlik olarak iç piyasadaki tüketimi artırmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz. Önümüzdeki dönemde Kanatlı Tanıtım Grubu iç tanıtıma da yoğunlaşacak.Son 10 yılda kanatlı sektöründeki ihracat ciddi bir artış gösterdi. 2002 yılında ülkemizden yapılan toplam kanatlı eti ihracatı 12 milyon dolar iken bu rakam 2012 yılında yüzde 4 bin 442 oranında artarak 567 milyon dolara ulaştı. 2013 yılında ise yapılan toplam ihracatın 675 milyon dolara, 2023 ise 2 milyar 88 milyon dolara çıkması hedeflenmektedir.”
Açıklamada görüşlerine yer verilen Ege Üniversitesi Çocuk Gastroenteroloji, Hepatoloji ve Beslenme
Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Raşit Vural Yağcı ise sağlıklı beslenmede önemli bir besin maddesi olan
piliç etinin zengin bir protein kaynağı olduğunu bildirdi.
Yumurtanın besin değerleri açısından anne sütüne en yakın besin maddesi olduğunu, piliç etinin de
protein kaynağı olmasından dolayı sıklıkla tüketilmesinde yarar olduğunu aktaran Yağcı, “Her iki besin
grubu da içerdiği zengin vitaminler açısından, çocukların gerek bedensel gerek de zihinsel
gelişimlerinde etkilidir” ifadelerini kullandı.