Lezita, 2025 yılında büyümek için yatırımlara odaklanacak
Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşlarından biri olan Lezita, uluslararası gıda markası olma vizyonuyla yatırımlarına, ihracat faaliyetlerine ve büyüme hedeflerine emin adımlarla ilerliyor. Son üç yıl içinde toplamda 100 milyon euro yatırım gerçekleştiren Lezita, 2025 yılına kadar yenilikçi ürün portföyüyle hem yerel hem de global pazarlarda etkisini artırmayı amaçlıyor.
Lezita, Türkiye’nin lider piliç eti markalarından biri olarak, 2024 yılında da üretim, istihdam ve büyüme konusundaki kararlılığını sürdürdü. Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşları arasında 78. sırada yer alan ve Ege Bölgesi Sanayi Odası’nın “Ege’nin İlk 100 Büyük Sanayi Kuruluşu” listesinde 6. sırada bulunan şirket, 2025 yılında da hem iç hem dış pazarda büyüme ve yatırım odaklı bir strateji benimseyecek. Piliç eti sektörünün en büyük üç markasından biri olan Lezita, son üç yılda toplamda 100 milyon euro tutarında yatırım yaptı. Lezita Genel Müdürü Mesut Ergül, 2025 yılında da yatırımın şirket stratejisinin merkezinde olacağını vurguladı.
“Hedefimiz, beyaz et sektöründe liderlik”
Mesut Ergül açıklamasında şu sözlere yer verdi: “Deprem nedeniyle ara verdiğimiz Kahramanmaraş yatırımımıza hızla devam ediyoruz. İç Anadolu, Güneydoğu ve Doğu Anadolu bölgelerine daha yakın olacağımız yeni tesisimiz, Ortadoğu’ya olan yakınlığıyla da ihracatımızı artıracak. Bu tesis sayesinde üretim kapasitemizi iki katına çıkarmayı hedefliyoruz. Damızlık, kuluçkahane ve yem fabrikasını da içeren bu yatırımla hedefimiz beyaz et sektöründe liderlik. Yeni yatırımlarımızla piliç eti üretimi, ileri işlem üretimi, tedarik zinciri, satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri alanlarında daha da güçleneceğiz.”
“2025’te ihracat hacmimizi yeni pazarlarla büyüteceğiz”
Lezita, farklı ülkelerdeki satışları için pazar gereksinimleri ve tüketim trendlerine uygun ürün ve stratejiler geliştiriyor. Yaklaşık 70 ülkeye yenilikçi ürünlerini ulaştırdıklarını ifade eden Mesut Ergül, “Lezita, yurt dışında da tercih edilen markalar arasında yer alıyor. Hedef pazarlarımıza yönelik kampanyalarla Lezita’yı uluslararası platformlarda daha geniş kitlelere tanıtma stratejisi izliyoruz. Müşterilerimizden gelen geri bildirimlere ve fuar katılımlarına büyük önem veriyoruz. Bu doğrultudaki çalışmalarla ihracat yaptığımız ülkelere sürekli yenilerini ekliyoruz. 2025’te de mevcut pazarlarımıza yenilerini ekleyerek ihracat hacmimizi artırmayı planlıyoruz.” dedi.
Yenilikçi ürünlerini daha geniş kitlelere ulaştırıyor
Lezita, doğrudan 3500, dolaylı olarak ise 10 bin kişiye istihdam sağlayan, yenilikçi bir marka olarak dikkat çekiyor. Global trendleri ve tüketici ihtiyaçlarını yakından takip ettiklerini belirten Mesut Ergül, “Demografik yapıyı analiz ederek, bu doğrultuda aksiyon alıyoruz. “Hayatın Lezzeti” mottomuzla hayatın tüm renklerini ürünlerimize taşıyoruz. Yenilikçi ürünlerimizi rafta fark yaratacak uygulamalarla geniş kitlelere ulaştırıyoruz. İlkini İzmir’de, ikincisini Ankara’da açtığımız konsept mağazalarımız, tüketicilerimizle bire bir bağ kurma fırsatları sunuyor. Hedefimiz konsept mağazalarımızı tüm Türkiye’ye yaymak. Gelecek yıl marka iletişimine yönelik çalışmalar yapacağız. Uluslararası gıda markası olma hedefimiz doğrultusunda, Lezita’nın bilinirliğini ve tüketiciye erişimi artırmak için pazarlama kampanyaları hayata geçireceğiz. Mottomuzdan aldığımız ilhamla yenilikçi ve lezzetli ürünlerimizin daha fazla kesim tarafından tanınmasına yönelik çalışmalara devam edeceğiz” diye konuştu.